LEVERANS:
- Hur lång är leveranstiden? - För varor som finns i lager är leveranstiden 1-3 vardagar. Varor som ej finns i lager beställs och har en leveranstid på 5-10 vardagar. Det syns på produkten när Du valt storlek/färg vilken leveranstid som gäller för Din produkt.
- Kan jag spåra mitt paket? Skickas Din order som paket får Du en spårningslänk direkt när paketet skickas. Skickas det som varubrev så får Du inte någon spårningslänk automatiskt, men kontakta oss med Ditt ordernummer så kan vi ta fram kolli-ID åt Dig.
- Jag har beställt två produkter med olika leveranstid, när kommer ordern? - Din order skickas som ett paket, så har produkterna olika leveranstid kommer de levereras till den senare leveranstiden. Om Du vill ha de varor som finns i lager fortare så rekommenderar vi att Du lägger två ordrar istället.
MIN ORDER:
- Kan jag ändra eller ta bort min order? - Om ordern ännu inte börjat packas går det bra att avbeställa eller ändra i Din order. Kontakta vår kundtjänst för hjälp.
- Har min order gått igenom? - Direkt när Du lagt ordern får Du ett mail med en bekräftelse. Om Du inte får något mail så kolla i första hand Din skräppost ifall mailet hamnat där, annars kontakta oss – det kan vara att Din mailadress är felaktig, eller så hjälper vi Dig att lägga ordern.
- Är min order skickad? - Du får ett leveransmail från oss direkt när Din order är skickad.
- Vilka betalningssätt har ni? - Vi har Klarna Checkout som erbjuder förskottsbetalning via internetbank, kortbetalning, faktura, delbetalning och ofta också olika kampanjer såsom ”betala i påsk” eller dylikt.
RETURER:
- Hur länge har jag öppet köp? - Öppet köp gäller i 30 dagar från att Du mottagit ordern eller en väsentlig del av denna. Varorna som returneras ska vara i nyskick.
- Hur gör jag en retur? - Du fyller i vår retursedel och stoppar i paketet med varan/varorna. Sedan sätter Du fast returfraktsedeln på paketet och lämnar in på närmaste ombud (t.ex. där Du hämtade ut paketet).
- Vad kostar det att använda er returfraktsedel? - Det kostar 65 kr. Man kan annars skicka returen via valfritt sätt till Emmishopen Hammersta 4 148 91 Ösmo Notera att Du som kund är ansvarig för paketet tills att de kommer fram till oss.
- Om jag vill göra ett byte, behöver jag betala en ny frakt då? - Nej, det behöver Du inte. Du står för returfrakten av den gamla varan och vi står för frakten av ersättningsvaran.
- När får jag återbetalningen för min retur? - Du blir återbetald inom 14 dagar från att vi mottagit Din retur.
- Jag har beställt men ångrat mig, kan jag bara låta bli att lösa ut paketet? - Nej, vi tar ut en avgift för outlöst paket på 300 kr för att täcka fraktavgifter osv. Vill Du göra en retur bör Du för att undvika den kostnaden lösa ut paketet och sen göra en retur enligt returinfon som finns i paketet.
- Har ni mottagit min retur? - Du får ett mail från oss när vi mottagit och behandlat Din retur.
- Får jag en ny faktura på det nya beloppet när ni fått min retur? - Ja, har Du beställt mot faktura får Du en korrigerad faktura skickad till Dig när vi mottagit och behandlat Din retur. Om Du redan betalt (via faktura, kortbetalning osv) så blir Du återbetald via Klarna. Du kan även välja att pausa Din faktura när Du gjort en retur, följ länken och markera fakturan som du har gjort en retur på.
HYRA BETT:
- När och hur ska jag returnera om jag inte vill behålla bettet? - Du kan ha bettet i 2 veckor, dvs hyrestiden börjar inte räknas förens bettet kommit i Din postlåda eller till uthämningsstället och 2 veckor efter det måste det skickas tillbaka. Bettet kan under hyrestiden användas som vanligt, ev. lappar kan tas bort men ska skickas med tillsammans med annat emballage vid retur. Bettet ska göras rent väl innan retur. Titanbetten kan kokas men koka inte sötmalmsbetten. Använd returfraktsedeln för att skicka tillbaka och lägg med retursedeln (baksidan av Klarnaföljesedeln)
- Hur gör jag om jag vill köpa bettet jag hyrt? - Du kan maila info@emmi.se och meddela att Du vill behålla bettet eller vänta ut tiden som kommer en faktura på resterande köpebelopp. Dvs den första hyresfakturan på 250 kr ska betalas som vanligt, det är den andra fakturan som hyreskostnaden är avdragen på köpesumman.
- Jag gillade bettet men vill ha en annan storlek? - Du kan byta bettet till att köpa ett annat och ändå dra av hyreskostnaden. Gäller inte byte till ett bett av samma storlek och modell. För att byta så skriver Du retursedeln vilket bett Du vill byta till. Du kan även maila info@emmi.se om vi inte har bettet hemma så kan vi beställa hem det direkt.
- Jag vill hyra ett annat bett istället - För att hyra ett annat bett så gör Du en ny beställning på sidan.
- Jag har hyrt flera bett men vill köpa ett av dem
- Då returnerar Du de bett Du vill och behåller de Du vill. En hyra kommer att dras av på köpefakturan.
REKLAMATION:
- Jag har fått hem en trasig vara, kartongen var helt förstörd, hur gör jag? - Transportskador ska anmälas direkt till DHL/Posten eller senast inom 10 dagar. Kontakta även vår kundtjänst och informera oss om detta, vi behöver då också Ditt ordernummer.
- Jag har fått hem fel vara, hur gör jag? - Får Du hem en felaktig vara så kontakta vår kundtjänst omgående. Vi behöver då Ditt ordernummer samt information och vad Du fått för felaktig vara. Vi står självklart för frakten vid felleveranser. Vi skickar en returfraktsedel om Du ej har en. Du måste skicka med ett kvitto/fakturakopia/lapp med ordernummer med Din reklamation.
- Jag har köpt en vara av er som gått sönder, kan jag reklamera den? - Om en produkt Du köpt hos oss går sönder så kontakta vår kundtjänst omgående. Vi behöver då Ditt ordernummer samt information om vad som är fel på varan. Vi gör sedan en reklamation av varan och utreder om det är ett tillverkningsfel. I vissa fall får vi skicka varan vidare till tillverkaren för reklamation. Vi står självklart för frakten vid reklamationer, vi skickar då en returfraktsedel om Du ej har en. Du måste skicka med ett kvitto/fakturakopia/lapp med ordernummer med Din reklamation.
RABATTER OCH KAMPANJER:
- Har ni någon rabattkod jag kan använda på mitt köp? - Vi har kampanjer till och från, de skickas ut via nyhetsbrev och läggs ut på vår Facebooksida. För att kunna ta del av våra erbjudanden får man gärna följa oss där.
- Hur länge är mitt presentkort giltigt? -Det står giltighetstid på Ditt presentkort. Skulle det av någon anledning inte gå att tyda så kontakta vår kundtjänst så kollar vi upp det åt Dig.
- Kan jag använda flera rabattkoder till samma köp? -Nej, man kan endast använda en rabattkod per köp.
- Jag köpte varor under en kampanj, vad händer om jag returnerar? - Vid erbjudanden där kund erhåller produkt på köpet, 3 för 2 eller övriga rabatter vid viss köpesumma, är erbjudandet endast giltigt om kund behåller full order och/eller om ordern fortfarande, efter retur/byte, motsvarar erbjudandets satta krav.
- Är rabattkoden giltig på reavaror? - Ja, den gäller även på reavaror.
- Vart skriver jag in min rabattkod/presentkortskod?
-Den skrivs in när Du kommer till kassan.
ÖVRIGA FRÅGOR:
- Jag söker efter en vara från ett märke ni har, men just den varan verkar inte finnas. Kan ni ta hem den? - Ja, i många fall kan vi det. Ibland kan det bero på att varan är slutsåld hos tillverkaren, men oftast kan vi ta hem den åt Dig. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi Dig att se vad som gäller just den varan.
- Jag har en blogg/konto och söker sponsring, kan man få det hos er?
- - Vi sponsrar ett fåtal konton varje år då via tävlingar o dylikt. Vi sponsrar inte med varor till innehavare för reklam på bloggen. Kontakta vår kundtjänst med info om Dig och Ditt konto så återkommer vi till Dig.
- Jag vill bli er sponsorryttare, hur gör jag?
- - Vi har inga sponsorryttare och sponsrar inte enskilda ekipage alls. Detta är pga att vi inte har ett eget märke utan att återförsäljare av flera olika märken. Lycka till!
LAGERBUTIK:
Vi har nu möjlighet att ta emot besök i vårt lager, för att kunna prova ridkläder och kika på vårt övriga sortiment!
Vi har öppet: Måndag - Fredag 13-17
Hitta hit;
Vi finns på Hammersta 4 148 91 Ösmo